POSTED BY KIRKAYAK | Mar, 06, 2020 |

Kırkayak Kültür Film Atölyesi Mart ayında da Gaziantep seyircisini birbirinden güzel filmlerle buluşturmaya devam ediyor. Mart ayında “Agnieszka Holland” temasıyla gösterimlerine devam eden atölye, aydan aya yenilenen tema ve içeriklerle, her Çarşamba saat 19:30’da, Kırkayak Kültür Sanat Merkezinde.

In March, the Kırkayak Kultur Film Workshop will continue to meet the Gaziantep audience with gorgeous films. The workshop continues of its screenings with the theme “Agnieszka Holland” in March, and at the Kırkayak Kultur Art Center at 19:30, every Wednesday with the theme and content renewed from month to month.

Mart ayının teması “Agnieszka Holland”

Kırkayak Kültür Film Atölyesi haftalık film gösterimlerine Mart ayında da devam ediyor. Bu ayın teması Polonyalı kadın yönetmen “Agnieszka Holland”. Polonya Yeni Dalga sinemasına politik bakış açısını kazandıran Agnieszka Holland, günümüzde Polonya’nın en önemli film üreticilerinden biri olarak kabul ediliyor. Kırkayak Kültür Film Atölyesi her Çarşamba, saat 19:30’da, Kırkayak Kültür Sanat Merkezi’nde.

The Theme of March “Agnieszka Holland”

Kırkayak Kültür Film Workshop continues to film screening in March. This month’s theme is Polish women director “Agnieszka Holland.” Best recognized for her highly politicized contributions to Polish New Wave cinema, Agnieszka Holland is considered one of Poland’s most prominent filmmakers. Kırkayak Kültür Film Workshop is at Kırkayak Kültür Art Center, every Wednesday, at seven-thirty pm.

 

Beethoven’ı Anlamak || Copying Beethoven

Yönetmen || Director: Agnieszka Holland
Tür || Genre: Kurmaca || Fiction
Süre ||Time: 104’
Yapım || Production: ABD, Almanya, Macaristan || USA, Germany, Hungary; 2006
Dil || Language: İngilizce; Türkçe altyazılı || English; Turkish subtitled

Dokuzuncu Senfoninin ilk performansından önceki günlerde, Beethoven’ın notalarını temize çekmek için yardıma ihtiyaç duyduğu için gelecek vaat eden bir kompozitör öğrenci olan 23 yaşındaki Anna Holtz, yardımcı olması için gönderilir. Sadece notların transkripsiyonuna yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda bestenin ilk çıkışında Beethoven’a rehberlik eder.

In the days before the first performance of the Ninth Symphony, Beethoven needs help with copying out the charts, so a promising student of composition, Anna Holtz, 23, is sent to assist him. She not only aids the transcription of the notes, but she also provides guidance to Beethoven to conduct the work’s debut.

 

In Darkness || Karanlıkta Kalanlar

Yönetmen || Director: Agnieszka Holland
Tür || Genre: Kurmaca || Fiction
Süre ||Time: 145’
Yapım || Production: Polonya, Almanya, Kanada || Poland, Germany, Canada; 2012
Dil || Language: Lehçe, Almanca, Yidiş, Ukraynaca, Rusça; Türkçe, İngilizce altyazılı || Polish, German, Yiddish, Ukranian, Russian; Turkish, English subtitled
Kanalizasyon işçisi ve küçük hırsız Leopold Socha, Polonya’da Nazi işgali altındaki Lvov’da, gettoların tasfiyesinden kaçmaya çalışan bir grup Yahudiyle karşılaşır. Onları para karşılığında, şehrin hareketli faaliyetinin altındaki kasaba kanalizasyonlarının labirentinde saklar. Basit ve alaycı bir iş düzenlemesi olarak başlayan şey, beklenmedik bir şeye dönüşür. İş, Socha’nın vicdanına daha derinden sızırken, Yahudilerle arasında beklenmedik ittifak oluşmaya başlar.
Leopold Socha, a sewer worker and petty thief in Lvov, a Nazi occupied city in Poland, one day encounters a group of Jews trying to escape the liquidation of the ghetto. He hides them for money in the labyrinth of the town’s sewers beneath the bustling activity of the city above. What starts out as a straightforward and cynical business arrangement turns into something very unexpected, the unlikely alliance between Socha and the Jews as the enterprise seeps deeper into Socha’s conscience.
 

Benim Gibi Bir Kız: Gwen Arajauro’nun Hikayesi || A Girl Like Me : The Gwen Araujo Story

Yönetmen || Director: Agnieszka Holland
Tür || Genre: Kurmaca || Fiction
Süre ||Time: 88’
Yapım || Production: ABD || USA; 2006
Dil || Language: İngilizce; Türkçe altyazılı || English; Turkish subtitled
Gerçke hikayeye dayanmaktadır. Eddie Araujo, her zaman için genç bir erkek olarak bir şekilde farklı hisseder. Annesi garipsese de makyaj malzemelerini kullanıp, onun kıyafetlerini giyer. Ergenlik yıllarına geldiğinde, Eddie diğerlerinden farkı olduğu, erkek değil kadın olduğu gerçekğini, saklayamaz. Sonunda kabul ettiğinde ve annesinin nihai desteğiyle Eddie adını Gwen olarak değiştir ve her şeyi değiştirecek o trajik geceye kadar kadın olarak hayatına başlar.
Based on a true story. As a young boy, Eddie Araujo always felt different somehow. She started putting on her mom’s makeup and wearing her mom’s clothes, which her mom found odd. By the time she entered her teen years, Eddie could no longer hide the fact that she was a lot different, that she was meant to be female and not male. When she finally accepted it and with her mom’s eventual support, Eddie changed her name to Gwen and started to live life as female until a tragic night changed everything.

İz || Spoor || Pokot

Yönetmen || Director: Agnieszka Holland, Kasia Adamik
Tür || Genre: Kurmaca || Fiction
Süre ||Time: 128’
Yapım || Production: Polonya, Almanya, Çek Cumhuriyeti, İsveç, Slovakya || Poland, Germany, Czech Republic, Sweden, Slovakia, France; 2017
Dil || Language: Lehçe, İngilizce; Türkçe İngilizce altyazılı || Polish, English; Turkish, English subtitled
Eski bir mühendis, bir astrolog ve vejeteryan Janina Duszejko, Sudeten Dağları’ndaki küçük bir köyde yaşamaktadır. Bir gece, bir komşunun cesedine  çarparak sendeler. Kaçak avcının gizemli ölmünün ardından Klodzko Vadisi, bir dizi gizemli suçun işlendiği bir yer haline gelir. Duszejko, katilin kim veya ne olduğuna emin olsa da kimseyi inandıramaz.
Janina Duszejko, a former engineer, an astrologist, and vegetarian, lives in a small village in the Sudeten Mountains. One night, she stumbles on the dead body of a neighbor. After the poacher’s mysterious death, Klodzko Valley becomes someplace where a series of mysterious crimes are committed. Duszejko is convinced that she knows who or what is the murderer, but nobody believes her.
TAGS :

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir